Praktijkavond vaste hengel

Woensdag, 22 april 2015

Vrijdagavond 24 april 2015. De avond waarop één van de belangrijkste jeugdactiviteiten wordt georganiseerd. Jullie passen namelijk de opgedane viskennis in de praktijk toe. Niet alleen leerzaam voor de cursisten, maar ook voor deelnemers aan de jaarlijkse jeugdcompetitie. Kortom: een activiteit die je niet mag missen!

Onze jeugdleden van 7 t/m 17 jaar maar ook hun visvrienden die geen lid zijn van onze vereniging, kunnen gratis aan de praktijkavond deelnemen. Wil je meedoen? Meld je dan voor 23 april a.s. aan via het aanmeldformulier.

Verzamelen: om 18.00 uur op de Gemeentehaven te Warmond;

Vissen: van 19.15 uur tot 20.45 uur;

Weer thuis: om circa 21.30 uur;

Hoe gaat de praktijkavond in zijn werk?
We verdelen alle deelnemers in kleine groepjes. Aangekomen op de visstek leggen de jeugdbegeleiders uit wat je moet doen voordat je
begint met vissen met de vaste hengel zoals bijvoorbeeld het handig inrichten van je visstek, het bereiden van lokvoer, het optuigen van je vaste hengel en het uitloden en peilen van je dobber. Daarna is het tijd om te gaan vissen. Na afloop bespreken de jeugdbegeleiders wat er goed en fout ging. De jeugdbegeleiders zullen bij elke deelnemer punten ter verbetering aangeven zodat hij of zij bij de viswedstrijden hieraan kan denken.

Wat dien je mee te nemen?
Alle hengelsportmaterialen die je in principe nodig hebt voor het vissen met de vaste hengel. Deze materialen zijn opgenomen in de checklist Wat heb ik nodig als je gaat vissen met de vaste hengel. Probeer zoveel mogelijk van de aangegeven materialen mee te nemen als je deze natuurlijk hebt. Zo niet laat het onze weten.