Tim van Uitert clubkampioen 2015

Maandag, 29 juni 2015

Onze kersverse senior slaat gelijk toe in zijn eerste clubkampioenschap. Op zondagmorgen 21 juni moesten de deelnemers vroeg uit de veren. Om 6 uur vond de loting plaats aan de waterkant. Althans, dat was de bedoeling.

Door een onjuiste routebeschrijving van de wedstrijdcommissie kwam Tim een kwartier later aan. Juist voor hem hadden we een uur uitgetrokken om de visattributen uit te stallen. Bleek later dat hij als één van de eerste visklaar was. Daar was ook nog onze Piet, die de berichten niet goed gelezen had. Hij had alleen maar gezien dat er om 7 uur gevist zou worden en kwam om 06.30 uur aan. Omdat Harrie en Roel samen op een nummer zaten, was plek 5 over gebleven voor Piet.
De Loting gaf verder geen problemen. Al was het dat Peter S. de nummertjes niet overgedragen had. Dan maar de steknummers op een papiertje gezet en kreeg iedere deelnemer een papiertje overhandigd. Natuurlijk werd er geroepen dat als ik (Jacques) nr. 1 zou trekken, het doorgestoken kaart was. Wat een vertrouwen zeg! Gelukkig trok Jet nr 1; natuurlijk wie anders!! Tim zat op stek nr.2. Bij voorbaat de plekken die de winnaar konden leveren, gezien de sluis aan de overkant. Dat wist onze onbekende buurman, die op zo`n 30 meter naast plek 1 zijn spullen had neergezet natuurlijk ook. Afijn, klokslag 7 uur vlogen de voerballen naar de visplekken. Ik zag gelijk al links van me Tim en Jet vis vangen, welwiswaar niet groot maar toch vis. Zelf had ik ook al gauw beet. Het leek een heuse brasem te zijn, maar helaas vlak voor mijn netje loste die. Daarna volgden de kleintjes zich in rap tempo op, ook op stek 1 en 2. Harrie en Roel hadden minder geluk. Ook verderop werd alleen maar klein gevangen. Piet had zijn feeder ingezet en ik zag hem op een gegeven moment een brasem vangen, spijtig genoeg voor hem bleef het daarbij.

Rond 9.15 uur brak er noodweer uit, zoals je die zelden meemaakt aan de waterkant. We hoorden in de verte onweer. Gelukkig bleef de bliksem op acceptabele afstand. De buurman, op plek 0 links naast Jet, hield het voor gezien. Een kleine twee uur voor het einde van de wedstrijd heb ik toch ook maar mijn feeder ingezet, omdat ik al gauw in de gaten had, dat ik het met mijn aantal kleine vis moest afleggen tegen Tim en Jet. Helaas bood dat geen soelaas, de visjes aan mijn haak bleven klein. Weer terug naar de vaste stok, nu met een flinke sleep over de bodem. Resultaat bleef ook nu uit. Tim en Jet gingen gelijk op. Het zou er om spannen wie het meeste gewicht had. Tim haakte in het eindsignaal nog een stevige brasem, van naar later bleek ruim 1500 gram, die nog een flinke tijd de gemoederen bezig hield. Tim gebruikte namelijk een zeer dunne onderlijn en besloot om die reden zijn brasem zeer voorzichtig binnen te halen. Na 45 minuten lag die brasem eindelijk in het net.

De uitslag in grammen:
 1