Cursus Controle Visdocumenten in regio Leiden op 30 september

Vrijdag, 1 juli 2016

De Cursus Controle sportvisserij is een eendaagse cursus, bestemd voor controleurs van hengelsportverenigingen en buitengewone opsporingsambtenaren (Boa's). Je maakt tijdens de cursus kennis met het stelsel van visserijregels, sportvisdocumenten, voorwaarden gebruik van de VISpas en de sociale vaardigheden bij controle aan de waterkant.

Tijdens de praktijkgerichte cursus leer je* om de controle aan de waterkant op een goede manier te laten verlopen. Om deze praktische cursus optimaal te benutten, vragen wij je om ruim voor de cursusdag het cursusmateriaal te bestuderen, eigen te maken en uiterlijk 2 weken voor de cursusdatum het verplichte online examen met een voldoende resultaat af te leggen. Op de cursusdag zelf leer je deze kennis in de praktijk te brengen.

Controleur VISdocumenten
De taak van controleur is natuurlijk op de eerste plaats gericht op de controle op het bezit van de juiste visdocumenten, de naleving van de visserijregels en de voorwaarden die horen bij het gebruik van de VISpas. De controleur sportvisserij is uiteraard het gezicht (ambassadeur) van zijn* vereniging. Hij is voor de sportvisser de vertegenwoordiger van de vereniging. De manier hoe hij controleert bepaalt vooral of en hoe de sportvisser wil meewerken.

Wil jij bij je hengelsportvereniging het team van controleurs versterken?!
Geef je dan op voor de Cursus Controle Visdocumenten die wordt gegeven op vrijdag 30 september 2016 (overdags) in de omgeving van Leiden. Deze cursus is voor de deelnemers gratis. Je kunt je aanmelden tot 4 augustus. Wat je er voor moet doen, is je nu aanmelden en uiterlijk 16 september het - online - verplichte examen met een voldoende afronden.

Inschrijven
Je kunt je direct inschrijven op de website van Sportvisserij Nederland . Een bevestiging van inschrijven en deelname wordt verzonden aan het privé e-mail adres, alsmede de leer- en lees instructies voor het huiswerk en het examen.
Meer informatie over de cursus tref je aan op de pagina Controle Visdocumenten van SportVisserij Nederland