Kunnen ouderen nog wat leren van jongeren?

Woensdag, 17 augustus 2016

Maandag 15 augustus ging een groep gezellige bewoners van Verzorgingshuis Bernardus uit Sassenheim vissen.

De jeugdcommissie is benaderd door een activiteitenbegeleider van de Bernardus met de vraag om een keer te gaan vissen met een groepje bewoners. Dat vonden wij een leuk idee en hebben een datum geprikt. Voor de vislocatie was gekozen het water aan de Kastanjelaan in Sassenheim. De jeugdcommissie en een paar jeugdleden hadden de voorbereidingen getroffen en de bewoners werden gebracht met een taxibus. Vrij snel werd het eerste visje gevangen maar het belangrijkste was natuurlijk dat de bewoners een gezellig uitje hadden. Het weer was prima en er was tussendoor nog tijd voor koffie en een koek. Er is twee uurtjes gevist en om twaalf uur werden de bewoners weer opgehaald. Ze vonden het een geweldige ervaring en waren erg dankbaar voor de hulp van de jeugdleden. Het is zeker voor herhaling vatbaar.