Bootviswedstrijd

Bootvissen junior-senior

Eén keer per jaar organiseert de jeugdcommissie een bootviswedstrijd. Dit jaar op zondagochtend 6 oktober 2019. Bij de bootviswedstrijd wordt er door één jeugdlid samen met één volwassene gevist vanuit een stalen roeiboot van 4 meter lang. De boot is geschikt voor twee vissers inclusief hun uitrusting. Wil je ''voor anker gaan',' dan zijn daarvoor de benodigde steekstokken i.v.m. de modderige veenbodem.
Op de plasjes en in de slootjes is heel veel kleine vis te vangen met af en toe een mooie bonusvis. Het gaat dus hetzelfde als een koppelwedstrijd vanaf de kant alleen ben je nu vrij om een plek te zoeken.

Deelname staat open voor een jeugdlid met een familielid of vriend/kennis.
Deze dag kan er zowel gevist worden met je vader of moeder, opa of oma, oom of tante, ander familielid of een kennis of vriend. De senior hoeft niet per se lid te zijn van onze vereniging. De senior moet wel 23 jaar of ouder zijn. De junior en senior proberen samen zoveel mogelijk stuks en gewicht vis te vangen.

Wedstrijdreglement
De puntenverdeling is hetzelfde als bij de jeugdcompetitie. Voor meer wedstrijdinformatie verwijzen wij naar het wedstrijdreglement.

Zelf regelen: lokvoer en aas
In tegenstelling tot de wedstrijden van de jeugdcompetitie dienen alle deelnemers aan de bootviswedstrijd zelf voor voldoende lokvoer en aas te zorgen. Vergeet dit niet te regelen anders heb je op de wedstrijddag een probleem!

Wedstrijdlocatie
Verzamelplaats is zoals gebruikelijk om 8.00 uur op de Gemeentehaven te Warmond. We vertrekken gezamenlijk naar de wedstrijdlocatie.

Aanmelden is verplicht!
De boten zijn al gereserveerd. Dit betekent dat er ruimte is voor een beperkt aantal deelnemers. Dus meld je zo spoedig mogelijk aan.
Dit kan heel eenvoudig door een e-mail te sturen naar jeugd@hsvdeleede.nl met daarin duidelijk de namen van de deelnemers.
De kosten van deelname aan het bootvissen bedraagt 10 euro per koppel dat uiterlijk voor aanvang van de wedstrijd  betaald moet zijn aan de jeugdcommissie.

Na afloop.........
Er wordt gevist van 9.00 tot 12.00 uur. Na afloop van de wedstrijd wordt er in het visserscafe of op het terras, waar ook de bootjes liggen, de prijsuitreiking gehouden.
Naast de prijzen worden ook alle deelnemers nog eens getrakteerd op een frisje en een broodje.

Foutmelding

Opmerkingen