Cursus Vissen voor kids

Ben jij een beginnende sportvisser? Dan is de cursus Vissen voor kids van Hengelsportvereniging “De Leede” een aanrader voor jou! Een basiscursus over het vissen met de vaste hengel. Hartstikke leuk voor kinderen die meestal met hun vader, moeder of opa/oma gaan vissen, maar zeker ook interessant voor kinderen die al regelmatig zelfstandig gaan vissen. Kortom: een boeiende en leerzame basiscursus sportvissen die elke visser gevolgd moet hebben!

Tijdens de cursus krijg je allerlei leuke materialen zoals het jeugdpakket zoetwatervissen en het boekje ‘Vissen doe je zo – vaste hengel’. Alle kinderen die de hele cursus goed hebben meegedaan, krijgen een visdiploma.

Wanneer?  Wordt in 2018 niet georganiseerd!

Hoe laat? Van 19.00 uur tot circa 21.00 uur

Voor wie? Alle kinderen van 7 t/m 13 jaar mogen meedoen! Je hoeft hiervoor niet per se lid te zijn van onze vereniging.

Waar? De nieuwe cursuslocatie is de kantine van Handbalvereniging Warmunda, sportpark Overbos, Herenweg 94B te Warmond.

Waarover? Diverse onderwerpen zoals o.a.:
- Het herkennen van alles wat in en om het water leeft;
- Het leren vissen met de vaste hengel;
- De voorbereidingen voor het vissen, thuis en aan de waterkant;
- Het maken van de benodigde materialen zoals een vistuigje.

Kosten? Geen. Deelname aan deze cursus is geheel gratis!

Aanmelden? Is verplicht voor deelname aan de cursus. Moet vóór 9 april aanstaande via het aanmeldformulier op deze site.

De ervaring is dat de ouder(s)/verzorger(s) onvoldoende weten welke voorbereidingen hun kind(eren) moeten treffen voor het vissen van bijv. een wedstrijd. Daardoor kunnen zij hun kind(eren) hierbij niet helpen. Ons advies is dan ook dat per deelnemend kind één ouder/verzorger meekomt!

Aansluitende praktijkavond
Een goed vervolg van voornoemde cursus is deelname aan de jaarlijkse praktijkavond vaste hengel. Tijdens deze avond wordt hetgeen jullie geleerd is bij de cursus in de praktijk, aan de waterkant, toegepast. Klik hier voor meer informatie.