Introductie

Hartelijk welkom op het jeugdgedeelte van de website van Hengelsportvereniging "De Leede".

De jeugdafdeling van Hengelsportvereniging "De Leede" is begin 2001 opgericht. Toen kende het ledenbestand van de vereniging slechts 19 leden. Nu, 17 jaar later, heeft de vereniging ruim 250 jeugdleden met een leeftijd tot en met 17 jaar.

Al 17 jaar biedt de jeugdcommissie van “De Leede” beginnende en ervaren jeugdvissers uit de regio een uitgebreid jaarprogramma met uiteenlopende activiteiten aan. Alle informatie vind je natuurlijk op deze website. Klik hier voor het overzicht jeugdactiviteiten 2018 van onze vereniging.

Elk jeugdvisseizoen begint standaard met een cursus Vissen voor kids van 7 t/m 13 jaar. Een leerzame basiscursus die iedere sportvisser gevolgd moet hebben. Aansluitend aan de cursus organiseert ons team van jeugdbegeleiders de jaarlijkse praktijkavond vaste hengel. De opgedane kennis wordt, zoals de naam al zegt, tijdens deze avond in de praktijk toegepast en dient tevens als voorbereiding op de jaarlijkse jeugdcompetitie. Deze competitie bestaat uit 5 wedstrijden die op vrijdagavond worden vervist.

Voornoemde jeugdactiviteiten zijn opgenomen in de agenda. De data en informatie van de wedstrijden vind je echter in een aparte wedstrijdmodule. Selecteer in deze module wel junioren en/of kinderen zodat alleen de jeugdwedstrijden verschijnen.

Na de zomervakantie zijn er nog een aantal activiteiten, zoals de koppelwedstrijd junior-senior  met aansluitend de prijsuitreiking van de jaarlijkse jeugdcompetitie, en het jeugdkampioenschap roofvis.De jeugdafdeling bestond in 2015 alweer vijftien jaar en organiseerde een jubileumwedstrijd vanuit de boot. Dit werd zo goed ontvangen dat we er een vast onderdeel van hebben gemaakt. Dus vanaf 2016 bootjesvissen.

In 2012 nam een groep van 18 jeugdleden en 5 jeugdbegeleiders deel aan de jeugdVISdag van Sportvisserij MidWest Nederland. Eens in de zoveel jaar organiseren wij een jeugdVISkamp. Zo ook in 2013 vanwege het 65-jarig bestaan van onze vereniging!

Om aan de meeste jeugdactiviteiten deel te kunnen, moet je jeugdlid zijn van onze hengelsportvereniging. Bij je lidmaatschap ontvang je een jeugdVISpas (tot 14 jaar) of VISpas (vanaf 14 jaar) en bijbehorende Lijsten van Viswateren. Let op! Deze visdocumenten zijn vrijwel altijd verplicht om te mogen vissen in de Nederlandse wateren, zie Visserijwet en regels.

Wil je graag vissen in de wateren van de gemeenten Teylingen, Oegstgeest en de rest van Nederland zonder de kans te lopen hierbij een bekeuring te krijgen? Of wil je graag aan onze jeugdactiviteiten deel kunnen nemen? Word dan jeugdlid van Hengelsportvereniging “De Leede”. Voor meer informatie verwijzen wij je naar Lidmaatschap/VISpas.

Leuke visdagen en goede vangsten gewenst. Graag tot ziens bij één van de komende jeugdactiviteiten.

De jeugdcommissie van Hengelsportvereniging “De Leede”;

Frank Kerkvliet en Bas de Zwart