Viswater

De Groote Sloot

De Groote Sloot:

De Groote Sloot, een prachtig water waarvan onze vereniging al jaren de visrechten huurt, loopt van de Warmonder Leede tot aan de Zijl die ook doorgang verleent naar het Joppe. Op het grootste gedeelte van het water, gezien vanaf De Leede tot aan de Broekpoldermolen kan het vooral bij mooi weer erg druk zijn omdat de hogere schepen niet onder de voetgangersbrug over De Leede door kunnen.

Meest voorkomende vissoorten: voorn, brasem, snoek.

De Groote Sloot is door onze vereniging ingebracht in de Federatieve Lijst van Viswateren van Sportvisserij Midwest Nederland

Voor een volledige beschrijving en meer impressiefoto's van dit water klikt u hier.

De Sassenheimervaart

De Sassenheimervaart:

De Sassenheimervaart, een prachtig water waarvan onze vereniging al jaren de visrechten huurt, loopt van de Dieperpoel tot in het centrum van Sassenheim. Dit water is zowel in de zomer als in de winter een water waarin meestal wel een visje gevangen kan worden.

Meest voorkomende vissoorten: voorn, brasem, snoek.

De Sassenheimervaart is uitsluitend bestemd voor leden van H.S.V. De Leede en Sikkens Hengelsport Vereniging

Voor een volledige beschrijving en meer impressiefoto's van dit water klikt u hier.

De Klinkenbergerplas

De Klinkenbergerplas:

Uitsluitend voor leden van H.S.V. “De Leede” én voor leden van Hengelaarsbond voor Leiden e.o.:

Op machtiging van Provincie Zuid-Holland:
Grote plas Recreatiegebied de Klinkenbergerplas: uitmakende gehele of gedeelten van de kadastrale percelen gemeente Oegstgeest, sectie A nrs. 197, 1634, 1726, gemeente Teylingen, sectie D nrs. 33, 34, 35, 4085 en 4086.

Bepalingen:
Het is verboden:
a. Te vissen nabij het zwem-/surfstrand en in rietkragen;
b. Lokaas te gebruiken c.q. te voeren!;
c. Per visdag meer dan 2 snoekbaarzen met een minimummaat van 42 cm of 5 baarzen met een minimummaat van 22 cm voorhanden te hebben;
d. Gevangen snoek en karper mee te nemen, voorhanden te hebben of te vervoeren;
e. In een mechanisch voort bewogen boot te vissen, dus ook niet met een elektrische buitenboordmotor;
f. Na zonsondergang in een boot te vissen.

Het Joppe

Het Joppe:

Door H.S.V. “De Leede” ingebracht in de Landelijke lijst van Viswateren behorende bij de VISpas. Wat inhoudt dat iedereen met een geldige VISpas (of VBL)  in dit water mag vissen.

Deze zandput is een van de meest veelzijdige wateren van onze vereniging. Als het weer het toelaat, worden hier de meeste van onze wedstrijden op gevist. Niet voor niets natuurlijk. Zowel witvis als roofvis zijn hier in grote getalen aanwezig.

De meest voorkomende vissoorten zijn: brasem, voorn, snoekbaars, baars en snoek.

De Warmonder Leede

De Warmonder Leede:

Uitsluitend bestemd voor leden van H.S.V. De Leede en voor leden van de Sikkens Hengelsport Vereniging.

De Warmonder Leede loopt vanaf de Tolbrug in Warmond tot aan de Spriet (onderddeel van de Kagerplassen). Aan dit water heeft onze vereniging zijn naam te danken en is dan ook een van onze mooiste en meest beviste wateren.

Dit tot 5 meter diepe water wordt vooral in de zomer druk bevaren. Onze meeste wedstrijden worden mede daardoor niet later dan tot 10 uur gevist.

Meest voorkomende vissoorten: voorn, brasem, snoek en baars