HELP JIJ 1 APRIL MEE DE KAGERPLASSEN SCHOON TE KRIJGEN?

Het is zeker geen grap maar misschien te hoog gegrepen. Met meer handjes kunnen we op maandagmiddag 1 april (2e Paasdag) vele kilo's meer zwerfafval op en rond de wateren van Warmond en omgeving opruimen.

Verzamelen: om 12.00 uur in Park Groot Leerrust te Warmond;

Schoonmaken: van 12.30 uur tot circa 15.00 uur;

Weer thuis: om circa 16.00 uur.

In samenwerking met: de Stichting Warmondse Schippertjesdagen en andere verenigingen

Hoe gaat de actie in zijn werk?
Vanuit het park vertrekken wij in groepjes te voet en in bootjes naar verschillende locaties zoals het eiland Koudenhoorn om het vele afval op te ruimen. Met elkaar kunnen wij een grote hoeveelheid afval verwijderen uit en om onze wateren.

Wat moet je meenemen?
In principe helemaal niets. Wel adviseren wij jullie laarzen aan te trekken en afhankelijk van de weersomstandigheden warme (regen)kleding. Na afloop van de actie krijgen alle kinderen die meedoen iets lekkers en een leuke goodiebag. Voor een hapje en drankje na afloop wordt gezorgd door de organisatie.

VANG5
Als sportvisser en natuurliefhebber weet jij als geen ander hoe hinderlijk het is als het water en de oever vol met zwerfafval liggen. Die troep vervuilt niet alleen het milieu, maar het vergalt ook je visplezier. Kom daarom net als ons in actie! Elke keer dat je gaat vissen, ruim je rond jouw stek 5 stuks afval of 5 minuten op. Kleine moeite, groot plezier. Enneā€¦ meer mag natuurlijk altijd. Doe mee en deel jouw 'vangst' op social media met de hashtag #vang5. Alleen samen houden we de waterkant schoon!