Enorme 'vangst' bij Kaagschoonmaakactie 2023

Maandag, 10 april 2023

Ruim 50 kinderen en volwassenen van Stichting Warmondse Schippertjesdagen, Brandweer Warmond en Hengelsportvereniging 'De Leede' verzamelden maandagmiddag 10 april vele zakken met zwerfvuil, stoelen, kussens en zelfs een boot of wat daarvan over was!

GROOTSCHEEPSE SCHOONMAAKACTIE
De Kaagschoonmaakactie werd ook dit jaar georganiseerd door de Stichting Warmondse Schippertjesdagen. H.S.V. 'De Leede' omarmt dit geweldige initiatief en was daarom met een groep van 13 bestuursleden, jeugdbegeleiders en (oud-)jeugdleden vertegenwoordigd. Totaal kwamen ruim 50 enthousiaste vrijwilligers in het Park Groot Leerrust bijeen om vervolgens met boten afgezet te worden in de polders en op het eiland Koudenhoorn.

BIZAR GROTE 'VANGST'
Met grijper en afvalzak in de hand ging jong en ouder aan de slag om de oevers van de wateren van Warmond e.o. schoon van zwerfafval te maken. Van plastic flessen en blikjes tot emmers en stoelen. Alles namen de vrijwilligers mee richting de verzamelpunten waar o.a. Tom Bakker van Bakker Protech het afval ophaalde en naar Park Groot Leerust bracht. Het resultaat was (helaas) een enorme 'vangst', zoals op de foto's te zien is. Het doorzettingsvermogen van de vele vrijwilligers was vanwege het slechte weer te prijzen. Logisch dat de meesten daarom het hapje en drankje na afloop oversloegen en huiswaarts keerden.

VANG5
Als sportvisser en natuurliefhebber weet jij als geen ander hoe hinderlijk het is als het water en de oever vol met zwerfafval liggen. Die troep vervuilt niet alleen het milieu, maar het vergalt ook je visplezier. Kom daarom net als ons in actie! Elke keer dat je gaat vissen, ruim je rond jouw stek 5 stuks afval of 5 minuten op. Kleine moeite, groot plezier. Enneā€¦ meer mag natuurlijk altijd. Doe mee en deel jouw 'vangst' op social media met de hashtag #vang5. Alleen samen houden we de waterkant schoon!