Kaagschoonmaakactie

Maandag, 1 april 2024

Maandagmiddag 1 april (2e paasdag) gaan wij met een groot aantal enthousiastelingen de oevers van de Kagerplassen schoonmaken. Doe jij mee?

HELP JIJ 1 APRIL MEE DE KAGERPLASSEN SCHOON TE KRIJGEN?

Dat is misschien te hoog gegrepen maar met meer handjes en handen kunnen we op maandagmiddag 1 april (2e Paasdag) vele kilo's meer zwerfafval op en rond de wateren van Warmond e.o. opruimen.

GROOTSCHEEPSE SCHOONMAAKACTIE
De Kaagschoonmaakactie wordt georganiseerd door de Stichting Warmondse Schippertjesdagen. H.S.V. 'De Leede' omarmt dit initiatief en is tijdens deze actie sowieso met bestuursleden en jeugdbegeleiders vertegenwoordigd, maar we zien graag dat zo veel mogelijk jeugdleden en seniorleden meehelpen. Jong of ouder, iedereen kan meedoen!

We verzamelen maandagmiddag 1 april om 12:00 uur in het Park Groot Leerrust en starten om 12:30 uur met de grootscheepse schoonmaak.
Iedereen krijgt duidelijke instructies, vuilniszakken en knijpers mee en krijgt een (deel)gebied toegewezen om zo effectief mogelijk aan de slag te gaan. Er zijn boten beschikbaar om iedereen af te zetten in de polders. Als u in het bezit bent van een eigen boot, dan is die ook bijzonder welkom. De volle zakken worden door volgboten opgehaald en teruggebracht naar het Park.
Om 14:30 uur zijn wij allen weer terug in het park voor een hapje en een drankje. Dan krijgen alle kinderen die meedoen iets lekkers en een leuke goodiebag.

VANG5
Als sportvisser en natuurliefhebber weet jij als geen ander hoe hinderlijk het is als het water en de oever vol met zwerfafval liggen. Die troep vervuilt niet alleen het milieu, maar het vergalt ook je visplezier. Kom daarom net als ons in actie! Elke keer dat je gaat vissen, ruim je rond jouw stek 5 stuks afval of 5 minuten op. Kleine moeite, groot plezier. Enneā€¦ meer mag natuurlijk altijd. Doe mee en deel jouw 'vangst' op social media met de hashtag #vang5. Alleen samen houden we de waterkant schoon!

Tot maandagmiddag 1 april in het Park Groot Leerust.

Bestuur en commissies van H.S.V. 'De Leede'

Uit de oude doos: een foto van de Kaagschoonmaakactie 2012