Cursus Vissen voor kids

Ben jij een beginnende sportvisser? Dan is de cursus Vissen voor kids van Hengelsportvereniging 'De Leede' een aanrader voor jou! Een basiscursus over het vissen met de vaste hengel. Hartstikke leuk voor kinderen die meestal met hun vader, moeder of opa/oma gaan vissen, maar zeker ook interessant voor kinderen die al regelmatig zelfstandig gaan vissen. Kortom: een boeiende en leerzame basiscursus sportvissen die elke visser gevolgd moet hebben!

Tijdens de cursus krijg je allerlei leuke materialen zoals het jeugdpakket zoetwatervissen en het boekje ‘Vissen doe je zo – vaste hengel’. Alle kinderen die de hele cursus goed hebben meegedaan, krijgen een visdiploma.

Wanneer?  Vrijdagavond 12 april 2024 van 19:00 tot 21:00 uur en zondagochtend 21 april 2024 van 9:00 tot 12:00 uur.

Voor wie? Alle kinderen van 7 t/m 13 jaar mogen meedoen! Je hoeft hiervoor niet per se lid te zijn van onze vereniging.

Waar?
  • Zondagochtend 21 april 2024 aan een nader te bepalen viswater in de gemeente

Waarover?

- Het herkennen van alles wat in en om het water leeft;
- Het leren vissen met de vaste hengel;
- De voorbereidingen voor het vissen, thuis en aan de waterkant;
- Het maken van de benodigde materialen zoals een vistuigje.

Kosten? Geen. Deelname aan deze cursus is geheel gratis!

Aanmelden? Is verplicht voor deelname aan de cursus. Moet vóór 10 april aanstaande via het aanmeldformulier op deze site.

De ervaring is dat de ouder(s)/verzorger(s) onvoldoende weten welke voorbereidingen hun kind(eren) moeten treffen voor het vissen van bijvoorbeeld een wedstrijd. Daardoor kunnen zij hun kind(eren) hierbij niet helpen. Ons advies is dan ook dat per deelnemend kind één ouder/verzorger meekomt!