Over Hengelsportvereniging 'De Leede'

Hengelsportvereniging "De Leede", van oorsprong een 'bootjesvereniging', is vernoemd naar het water dat grenst aan het dorp Warmond; de Warmonder Leede. Een prachtig water dat evenwijdig loopt aan de Dorpsstraat en met name op het Eiland Koudenhoorn goed te bereiken is.

Naast de Warmonder Leede huurt Hengelsportvereniging "De Leede" de visrechten van een groot aantal wateren in de gemeente Teylingen en de gemeente Oegstgeest.

De vereniging heeft momenteel zo'n 2800 leden, waarvan ruim 220 jeugdleden. Het grootste deel van de leden is afkomstig uit de gemeente Teylingen.

Hengelsportvereniging "De Leede" is opgericht op 15 september 1948 en goedgekeurd bij Koninklijk Besluit van
13 augustus 1966. En ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 40445165.

Hengelsportvereniging 'De Leede' is aangesloten bij:
Sportvisserij Nederland en
Sportvisserij MidWest Nederland

Jaarlijks organiseert de sportcommissie van de vereniging een aantal wedstrijden. Omdat de afgelopen tien jaar de ligplaatsen in Warmond schaars zijn en er zich minder booteigenaren onder onze leden bevinden, bestaat het wedstrijdprogramma van onze vereniging voornamelijk uit kantwedstrijden. Een deel van deze wedstrijden wordt georganiseerd in samenwerking met buurvereniging de Sikkens Hengelsport Vereniging.

Begin 2001 is de jeugdafdeling van de vereniging opgericht. Al ruim 23 jaar biedt de jeugdcommissie de jeugdige sportvissers uit de regio een uitgebreid jaarprogramma met uiteenlopende activiteiten aan. Een team van jeugdbegeleiders organiseert cursussen en praktijkdagen voor beginnende en ervaren jeugdvissers, natuurlijk wedstrijden en soms ook speciale activiteiten als een uitgaansdag of jeugdvisdag.