Kleine VISpas

Voor de sportvissers die geen lid willen zijn van een bij Sportvisserij Nederland aangesloten hengelsportvereniging is er een vervangend document: de Kleine VISpas. Met de Kleine VISpas kunt u met één hengel en een beperkt aantal aassoorten in een beperkt aantal wateren vissen. Die wateren staan in de bijhorende Kleine Lijst van Viswateren. De Kleine VISpas vormt samen met de Kleine Lijst van Viswateren de schriftelijke toestemming om te mogen vissen.

Indien u als sportvisser uitgebreidere mogelijkheden wilt hebben om te vissen, bijvoorbeeld het vissen met twee hengels, of op roofvis of in veel meer viswater, dan kunt u beter lid worden van een hengelsportvereniging als "De Leede".

Let op! Indien u in het bezit bent van een VISpas van een hengelsportvereniging dan hebt u uiteraard geen Kleine VISpas meer nodig.