Introductie

Hartelijk welkom op het jeugdgedeelte van de website van Hengelsportvereniging 'De Leede'!

De jeugdafdeling van H.S.V. 'De Leede' is begin 2001 opgericht. Toen kende het ledenbestand van de vereniging slechts 19 leden. Nu, 23 jaar later, heeft de vereniging ruim 200 jeugdleden met een leeftijd tot en met 17 jaar. Al 23 jaar biedt de jeugdcommissie van 'De Leede' beginnende en ervaren jeugdvissers uit de regio een uitgebreid jaarprogramma met uiteenlopende activiteiten aan. Alle informatie hierover vind je op deze website.

Hoe kan je beter leren vissen dan tijdens de cursus Vissen voor kids van 7 t/m 13 jaar. Een leerzame basiscursus over het leren vissen met de vaste hengel, die iedere sportvisser gevolgd moet hebben. De cursus dient tevens als voorbereiding op de jaarlijkse jeugdcompetitie. Deze competitie bestaat uit 4 wedstrijden die op vrijdagavond worden gevist.

Voornoemde jeugdactiviteiten zijn opgenomen in de agenda. De data en informatie van de wedstrijden vind je echter in een aparte wedstrijdmodule. Selecteer in deze module wel junioren en/of kinderen zodat alleen de jeugdwedstrijden verschijnen.

Na de zomervakantie zijn er nog enkele activiteiten, zoals de koppelwedstrijd junior-senior met aansluitend de prijsuitreiking van de jaarlijkse jeugdcompetitie.

Om aan de meeste jeugdactiviteiten deel te kunnen, moet je jeugdlid zijn van onze hengelsportvereniging. Bij je lidmaatschap ontvang je een jeugdVISpas (tot 14 jaar) of VISpas (vanaf 14 jaar) en bijbehorende Lijsten van Viswateren. Let op! Deze visdocumenten zijn vrijwel altijd verplicht om te mogen vissen in de Nederlandse wateren, zie Visserijwet en regels.
Wil je graag vissen in de wateren van de gemeenten Teylingen, Oegstgeest en de rest van Nederland zonder de kans te lopen hierbij een bekeuring te krijgen? Of wil je graag aan onze jeugdactiviteiten deel kunnen nemen? Word dan jeugdlid van H.S.V. 'De Leede'. Voor meer info verwijzen wij naar Lidmaatschap/VISpas.

Leuke visdagen en goede vangsten gewenst. Graag tot ziens bij één van de jeugdactiviteiten.

De jeugdcommissie van Hengelsportvereniging “De Leede”;

Frank Kerkvliet en Bas de Zwart