De Klinkenbergerplas

Uitsluitend voor leden van H.S.V. “De Leede” én voor leden van Hengelaarsbond voor Leiden e.o.:

Op machtiging van Provincie Zuid-Holland:
Grote plas Recreatiegebied de Klinkenbergerplas: uitmakende gehele of gedeelten van de kadastrale percelen gemeente Oegstgeest, sectie A nrs. 197, 1634, 1726, gemeente Teylingen, sectie D nrs. 33, 34, 35, 4085 en 4086.

Bepalingen:
Het is verboden:
a. Te vissen nabij het zwem-/surfstrand en in rietkragen;
b. Lokaas te gebruiken c.q. te voeren!;
c. Per visdag meer dan 2 snoekbaarzen met een minimummaat van 42 cm of 5 baarzen met een minimummaat van 22 cm voorhanden te hebben;
d. Gevangen snoek en karper mee te nemen, voorhanden te hebben of te vervoeren;
e. In een mechanisch voort bewogen boot te vissen, dus ook niet met een elektrische buitenboordmotor;
f. Na zonsondergang in een boot te vissen.

Beschrijving viswater
Meer informatie over het vissen in De Klinkenbergerplas vindt u in een aparte module.

Meldpunt ongeregeldheden Klinkenbergerplas
De frequentie waarmee de vuilnisbakken aan en om de Klinkenbergerplas worden geleegd, is logischerwijs gekoppeld aan de seizoenen. Buiten het seizoen worden de bakken 1 keer per 2 weken geleegd, in het laagseizoen 1 keer per week en in het hoogseizoen 2 keer per week en eventueel op afroep. Na drukke dagen worden de bakken de volgende dag voor 10 uur ‘s morgens geleegd. U leest dat er voldoende wordt gedaan om het afval regelmatig op te halen. Helaas wordt er ook illegaal afval gedumpt. Constateert u dit soort ongeregeldheden dan verzoeken wij u vriendelijk in deze gevallen niet zelf op te treden maar contact op te nemen met een speciaal telefoonnummer van Groenservice Zuid-Holland (GZH) 010 2981010. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar. Bij voorbaat dank voor uw medewerking en veel visplezier!