JeugdVISpas

Het is lekker weer en je hebt ineens zin om te gaan vissen. Je pakt je hengel en de rest van de visspullen om naar de waterkant te gaan. Maar mag je nu zomaar overal gaan vissen?

Eigenlijk heb je overal een visvergunning (meestal VISpas) nodig. Ben je ouder dan 14 jaar dan heb je altijd een VISpas nodig! Wanneer je nog geen 14 jaar oud bent, mag je meevissen onder begeleiding van een volwassene die in het bezit is van een VISpas. Je mag dan vissen met één hengel en aangewezen aassoorten als brood, deeg, maden, wormen, etc..

JeugdVISpas vrijwel altijd verplicht!
Wanneer je niet kan meevissen onder begeleiding van een volwassene moet je vrijwel altijd een jeugdVISpas hebben om te mogen vissen. Als je met kunstaas of twee hengels wilt vissen, heb je altijd een jeugdVISpas (tot 14 jaar) nodig.

Word jeugdlid van onze hengelsportvereniging en krijg je eigen jeugdVISpas!
Voor jeugdige sportvissers die in ons gebied wonen, is er een prima manier om op een leuke en goede manier van het vissen te genieten: word jeugdlid van onze hengelsportvereniging. Je ontvangt bij je lidmaatschap je eigen jeugdVISpas waarmee je met twee hengels en alle toegestane aassoorten in circa 85-90% van het viswater in Nederland mag vissen.