Jeugdkampioenschap roofvis

Het jaarlijkse spektakel dat niet meer weg te denken is uit ons jaarprogramma voor de jeugd. Tijdens dit jaarlijkse kampioenschap hebben de deelnemers een tweetal verschillende tactieken om zoveel mogelijk centimeters roofvis te vangen. Alleen bij deze jeugdwedstrijd van onze vereniging wordt gevist op lengte. Een groot aantal deelnemers kiest voor de tactiek van ‘zo snel mogelijk zo veel mogelijk baarsjes’ vangen. Dit doen zij met een vaste hengel van 3 meter of werphengeltje met een dobbertje en als aas een wormpje. De andere deelnemers kiezen voor de andere tactiek, ‘grote roofvissen vangen’. Dit met de werphengel met kunstaas of nog beter een dode voorn of baars.

Datum: zondag ? oktober 2019;  Datum is nog onbekend. Kan alleen doorgaan bij voldoende animo!

Verzamelen: om 8.00 uur op de Gemeentehaven te Warmond;

Vissen: van 9.00 uur tot 12.00 uur;

Locatie: Oegstgeesterkanaal (onder voorbehoud);

Kosten deelname: geen!;

Leeftijdscategorieën: 7 t/m 14 jaar (B), 15 t/m 22 jaar (A).

Prijsuitreiking: om circa 12.15 uur op locatie.

Te winnen prijzen: De jeugdkampioen gaat naar huis met de felbegeerde wisselbeker en de winnaar in elke leeftijdscategorie krijgt een mooie beker. Daarnaast mag iedere deelnemer na afloop een hengelsportartikel uitzoeken!

De belangrijkste wedstrijdregels op een rijtje:
-  Als je je inschrijft voor het jeugdkampioenschap roofvis controleren de leden van de jeugdcommissie of je je (jeugd)VISpas plus de bijbehorende Lijst van Viswateren bij je hebt. Heb je deze documenten niet bij je dan is deelname ook niet mogelijk!;
- Iedere deelnemer is verplicht te vissen met één hengel;
- De hengelkeuze is vrij (vaste hengel, werphengel, enzovoorts);
- Elke deelnemer dient zelf voor het benodigde aas te zorgen!;
- Het vissen met levend aas is (zoals altijd) verboden!;
- Er wordt gevist op lengte van de gevangen roofvis. De deelnemer die het meeste aantal centimeters aan roofvis vangt, wordt jeugdkampioen roofvis 2019 en gaat naar huis met de prachtige wisselbeker.

Alle regels van het Jeugdkampioenschap roofvis 2019 vind je in het wedstrijdreglement.