Praktijkles vaste hengel

Zaterdag 13 mei 2023 is de dag waarop één van de belangrijkste jeugdactiviteiten wordt georganiseerd. Jullie passen namelijk de opgedane viskennis die jullie vooraf krijgen in de praktijk toe. Niet alleen leerzaam voor de cursisten, maar ook voor deelnemers aan de jaarlijkse jeugdcompetitie. Kortom: een activiteit die je niet mag missen!

Ook onze jeugdleden van 7 t/m 13 jaar kunnen gratis aan de praktijkles deelnemen.
Wil je meedoen? Meld je dan voor 10 mei a.s. aan via het aanmeldformulier.

Verzamelen: wordt later bekend gemaakt{in de gemeente Teylingen of Oegstgeest}

Vissen: van 09.00 tot 12.00 uur;

Weer thuis: om 12.30 uur

Hoe gaat de praktijkles in zijn werk?
Wij verdelen alle deelnemers In kleine groepjes. Aangekomen op de visstek leggen de jeugdbegeleiders uit wat je moet doen voordat je begint met vissen met de vaste hengel zoals bijvoorbeeld het handig inrichten van je visstek, het bereiden van lokvoer, het optuigen van je vaste hengel en het uitloden en peilen van je dobber. Daarna is het tijd om te gaan vissen. Na afloop bespreken de jeugdbegeleiders wat er goed en fout ging. De jeugdbegeleiders zullen bij elke deelnemer punten ter verbetering aangeven zodat hij of zijn bij de viswedstrijden hieraan kan denken.

Wat dien je mee te nemen?
Alle hengelsportmaterialen die je in principe nodig hebt voor het vissen met de vaste hengel. Deze materialen zijn opgenomen in de checklist Wat heb je nodig als je gaat vissen op witvis met de vaste hengel. Probeer zoveel mogelijk van de aangegeven materialen mee te nemen als je deze natuurlijk hebt.