Cursus 'Vissen voor Kids'' zaterdag 25 mei 2019

Woensdag, 15 mei 2019

Meld je snel aan ........

Warmond - Hengelsportvereniging ‘De Leede’ uit gemeente Teylingen organiseert op Nationale Hengeldag (zaterdag 25 mei) de basiscursus sportvissen voor kinderen van 7 tot en met 13 jaar. Het is
een basiscursus ‘leren vissen met de vaste hengel’.
Tijdens de cursus krijgen de deelnemers allerlei materiaal, zoals het jeugdpakket zoetwatervissen en het boekje ‘Vissen doe je zo’. Wie de cursus afrondt, krijgt een visdiploma. De cursus wordt gegeven op zaterdagmiddag 25 mei van 13.00 tot ongeveer 17.00 uur. Om mee te doen hoeft men geen lid te zijn van ‘De Leede’. De cursuslocatie is het terrein van de Warmondse IJsclub aan de Veerpolder 18 (achter Dekker Warmond). Diverse onderwerpen komen aan bod zoals het leren vissen met de vaste hengel, het herkennen van alles wat in en om het water leeft en het maken van de benodigde materialen, zoals een vistuigje, en lokvoer.
Deelname aan de cursus is gratis. Wel moet men zich aanmelden vóór 23 mei via het aanmeldformulier op www.hsvdeleede.nl (onderdeel Jeugd). Wie jeugdlid wordt van ‘De Leede’ ontvangt een jeugdVISpas (tot 14 jaar) of VISpas (vanaf 14 jaar) en bijbehorende Gezamenlijke Lijst van Viswateren. Deze visdocumenten zijn vrijwel altijd verplicht om te mogen vissen in Nederlandse wateren.