Praktijkles vaste hengel

Donderdag, 12 mei 2022

Donderdag 26 mei 2022(Hemelvaartsdag) Je hoeft niets mee te nemen. De jeugdcommissie zorgt voor materiaal en voer/aas.

Hengelsportvereniging De Leede uit Warmond organiseert een praktijkochtend vaste hengel voor kinderen van 7 tot en met 13 jaar op donderdag 26 mei a.s.{Hemelvaartsdag} Locatie in de gemeente Teylingen of Oegstgeest aanvang 09.00 uur.. Deze ochtend leer je de kneepjes en techniek en wordt er natuurlijk echt gevist. De deelnemers worden verdeeld in kleine groepjes en langs de waterkant leggen de jeugdbegeleiders uit wat je moet doen voordat je begint met vissen. Dat is niet alleen maar het optuigen van de vaste hengel, maar ook het uitloden en peilen van de dobber en het bereiden van lokvoer. Deelname aan deze jeugdactiviteit is gratis voor leden en niet-leden. Wel moet men zich aanmelden vóór 24 mei via het aanmeldformulier op www.hsvdeleede.nl (onderdeel jeugd). Wie jeugdlid wordt van De Leede ontvangt een jeugdVispas (tot 14 jaar) of Vispas (vanaf 14 jaar) en de bijbehorende Gezamenlijke Lijst van Viswateren. Deze visdocumenten zijn vrijwel altijd verplicht om te mogen vissen in de Nederlandse wateren.