'Sportvissers zijn de ogen en oren aan het water'

Zaterdag, 11 november 2023

Hengelsportvereniging ‘De Leede’ groeide in 75 jaar uit van een ‘bootjesclub’ uit Warmond tot een grote en goed georganiseerde vereniging van sportvissers uit heel Teylingen. Voor een artikel in De Teylinger interviewde Dick Duynhoven oud-voorzitter Kees Wassenaar (72), jeugdlid Esmee Brandsma (12) en voorzitter Caroline Doesburg.

Caroline: "Sportvissers hebben een belangrijke signaleringsfunctie, bijvoorbeeld als er ergens dode of naar lucht happende vissen zijn. Dan is het zaak snel te handelen om erger te voorkomen, zie www.visseninnood.nl."

Esmee: "Lekker zitten en een beetje praten. En dan opeens ben je blij, want dan heb je een vis!"