Streetfishing 9 oktober 2016 in Oegstgeest met Konger Fishingteam

Zondag, 09 oktober 2016

Op 9 oktober 2016 hebben enkele leden van onze vereniging tips en tricks geleerd van het Konger Fishingteam.

Op deze zonnige dag kregen de deelnemers aan de waterkant van het Oegstgeesterkanaal technieken uitgelegd over het knopen van de lijn en het gebruik van de typische streetfishing materialen. Er werd fanatiek geoefend, wat resulteerde in enkele mooie baarsjes.

Wat vooral opviel is dat het een leuke manier is om even een uurtje succesvol en ontspannen te vissen. Het vraagt weinig voorbereiding. Materiaal is snel klaar gezet, waardoor vlot gevist kan worden. Je kiest een plek waar je verwacht dat de vis zit. Als het na enkele pogingen niet lukt, ga je al struinend langs de waterkant, op zoek naar vis. Langs de kant, tussen het riet, tussen de pijlers van de brug? Ondertussen loop je al gauw flinke afstanden.

De deelnemers vonden het een succes en voor herhaling vatbaar. Wil jij ook een keer meedoen? Houd dan onze activiteiten op de website in de gaten en meld je aan voor de nieuwsbrief.

Wij bedanken IYS Hengelsport in Katwijk en het Konger Fishingteam voor deze leuke en leerzame ervaring én de goodiebag. Voorlopig kunnen we even vooruit met oefenen. ^cd

..