Verslag 2010

Terugblik familiedag 2010 - 10 jarig bestaan jeugdafdeling

De laatste zondag van de zomer(school)vakantie betekent voor onze jeugdleden, seniorleden en hun families en vrienden al jarenlang een uitermate gezellige dag. Dit jaar was het extra feest opdat de familiedag in het teken stond van het 10-jarig bestaan van onze jeugdafdeling. De dag begon als vanouds met zowel een aparte seniorenwedstrijd als een koppelwedstrijd junior-senior. Wedstrijden die tegelijkertijd plaatsvinden, maar slechts enkele seniorvissers moesten kiezen.

Een keer deelnemen aan de koppelwedstrijd junior-senior met (klein)zoon of (klein)dochter is erg leuk. Toch hadden slechts acht koppels zich ingeschreven voor deelname. 8.00 uur verzamelen, loten en op naar het Stiltegebied waar ieder koppel zijn stek opzocht. Mooie plekken, groot genoeg voor twee vissers. Met dank aan oud-jeugdcommissaris Jan-Willem Blonk die deze plekken heeft gemaakt. Aan de omgeving ligt het niet, die is prachtig, maar de vis liet het deze ochtend een beetje afweten. Toch had ieder koppel vis en sommigen ook één of meerdere brasems. Welk koppel ging er met de hoofdprijs vandoor?! In ieder geval het koppel dat in het verleden al eens won. En het koppel dat deze dag veruit het hoogste aantal witvissen ving.

Dit keer niet een foto van het winnende koppel maar van het koppel dat op de laatste plaats eindigde. De reden: Niels en Ben vingen misschien niet veel vis maar deden wel een bijzonder vangst. Na een enerverende dril kwam een enorme schildpad boven water. Dan sta je echt wel even raar te kijken!

De uitslag van de koppelwedstrijd junior-senior familiedag 2010:

Juniorvisser

Ben van Abswoude

180

5

16.00 uur die zondagmiddag. Alles stond klaar voor de barbecue bij de blokhut op het eiland Koudenhoorn. Hopelijk kunnen we nog lang gebruik maken van deze gezellige locatie. Circa 40 man had zich aangemeld voor deelname aan de barbecue. Al het benodigde was aanwezig. Zelfgemaakte huzarensalades, fruitsalades, kruidenboter, stokbrood, vlees, vis, en ga zo maar door. Dit jaar geen spareribs maar zoals gebruikelijk wel de stokjes saté, zalm en de hamburgers, braadworsten en frikandellen. Samen met een drankje liet iedereen het zich smaken en sprak met elkaar over van alles en nog wat. U kent het wel. Al met al een gezellig samenzijn van een groot aantal families en vrienden.

Vanaf 19.00 uur werden de prijsuitreikingen van de diverse competities en wedstrijden gehouden.
Allereerst van de senioren, daarna was het tijd voor de jeugdige vissers van onze vereniging. Zal je altijd zien. Staan er twee tafels gevuld met vele prijzen, begint het ineens te regenen. Veel kwam er niet uit de lucht. En klagen over het weer mogen we sowieso niet. Tijdens de familiedagen van de afgelopen vijf jaar is het altijd goed weer geweest.

Snel verder met de prijsuitreikingen. Bernard Jukema en Britt de Zwart, de winnaars van de twee categorieën van de jeugdcompetitie witvis 2010, ontvingen ieder de beruchte cup met de grote oren. Verder mochten alle aanwezige deelnemers een prijs kiezen van de goed gevulde prijzentafel die mede beschikbaar is gesteld door Sam’s Hengelsporthuis waarvoor wij deze twee hengelsportzaken hartelijk danken. Hierna werden de winnaars van de koppelwedstrijd, Kees en Johan Heemskerk, naar voren geroepen om de prachtige wisselbokaal in ontvangst te nemen evenals voor beiden een klein aandenken in de vorm van een beeldje van een visser. De koppels kwamen vervolgens één voor één naar voren om hun prijsje te kiezen. Tot slot nog de extra prijs voor de deelnemer die het totaal aantal gevangen vissen het beste had ingeschat. De winnaar van een mooie vispet is Joeri van der Poel. Na het opruimen van het terrein voor de blokhut en het binnenzetten van alle spullen kwam aan deze geslaagde familiedag een einde. Tot besluit dan ook een groot dankwoord aan een ieder die deze editie van onze familiedag mede heeft mogelijk gemaakt. Al met al is en blijft het toch een hele organisatie!

Meer foto's van de familiedag 2010 vindt u in het fotoboek.