Informatie Jeugdcompetitie

De 21e editie van onze jaarlijkse jeugdcompetitie gaat vrijdagavond 24 mei aanstaande van start. Er wordt gevist in twee leeftijdscategorieën (A en B). Je leeftijd op de dag van de eerste competitiewedstrijd is hiervoor bepalend maar B-vissers van 7 t/m 14 jaar mogen er ook voor kiezen om in de hogere leeftijdscategorie A (15 t/m 22 jaar) deel te nemen. Wij hopen dat jullie je weer massaal opgeven voor deelname aan de altijd spannende competitie.

Wedstrijddata: vrijdagavond 24 mei, vrijdagavond 7 juni, vrijdagavond 21 juni en vrijdagavond 5 juli 2024.

Verzameltijd: voor alle deelnemers 18.00 uur

Verzamelplaats: de Gemeentehaven te Warmond

Aanvangstijd vissen: voor alle deelnemers 19.00 uur

Eindtijd vissen: voor alle deelnemers 21.00 uur

Wedstrijdregels:
De vier wedstrijden zullen op verschillende locaties worden vervist. De wedstrijdregels van de jeugdcompetitie 2024 zijn beschreven in het wedstrijdreglement. Er wordt gevist op zowel aantal stuks vis als op gewicht van de gevangen vis! Op basis hiervan worden punten toegekend, zie uitleg werking individueel klassement jeugdcompetitie.

Van de vier competitiewedstrijden tellen de drie besten, dat wil zeggen de vier wedstrijden waarbij je de meeste punten hebt gehaald. Je kan dus één wedstrijd missen, maar je hebt dan wel minder kans op een hoge eindklassering en een grote prijs. Desondanks heeft elke deelnemer prijs!

Gratis aas en lokvoer!
Dit jaar zijn er geen wedstrijdkorpsen maar desondanks krijgt elke deelnemer genoeg aas en lokvoer voor elke competitiewedstrijd. Voor aas en voer hoef je alvast niet te zorgen maar natuurlijk wel voor minstens drie aasbakken én een niet te kleine emmer om het lokvoer in aan te kunnen maken. Geen aasbakken en/of voeremmer bij je betekent helaas geen aas en/of voer! Vergeet ze dus niet!

Hiervoor zijn genoeg redenen beschreven om je op te geven voor de jeugdcompetitie. En dan hebben wij het nog niet eens gehad over de fantastische hengelsportprijzen die er te winnen zijn!

Aanmelden voor deelname aan de competitie is verplicht!
Dit moet vóór 18 mei aanstaande via het aanmeldformulier op deze site. Deelname aan de jeugdcompetitie is geheel gratis! Losse deelname aan één of meer van de wedstrijden is ook mogelijk.