Peter Dekker Winterkampioen 2018

Dinsdag, 10 april 2018

Peter Dekker is de winterkampioen 2018. Na een zeer spannende laatste wedstrijd is de ene Peter (D) de andere (S) nog net voorbij gestreefd.

Peter Dekker is de winterkampioen 2018.

Na 7 wedstrijden had Peter Slats nog 4 punten voorsprong ook al had Peter Dekker zowel wedstrijd 6 als 7 gewonnen.
Het was dus zaak voor PeterS om niet meer dan 4 punten, lees 4 plaatsen, achter PeterD te eindigen.
Het verschil in gewicht lag al duidelijk in het voordeel van PeterD zodat bij een gelijke puntenstand het gevangen totaalgewicht doorslaggevend zou worden.
Omdat het water gekozen voor wedstrijd 8 voor de beide Peters een onbekend wedstrijdwater is,
waren beide heren de boel even wezen verkennen.
PeterS op donderdag en PeterD op zaterdag.
Zondag wisten beide heren dus ongeveer wat ze konden verwachten.
Het toeval wilde ook dat de beide heren naast elkaar lootte op stek #3 en stek #4.
Gedurende de wedstrijd konden de beide heren elkaar dus prima in de gaten houden.
Snel werd duidelijk dat PeterD uitliep maar of het verschil 4 punten zou worden hing af van de overige deelnemers.
Links van de Peters zat Fred ook lekker door te halen en niemand wist precies wat de kop-/staartplekken hier zouden doen.
De berichten vanaf staart waren zeer positief en daarmee bleef alles open tot aan de weging.
Hieruit bleek dat PeterD de 3de wedstrijd op rij winnend af wist te sluiten en alle "Edts"
(Fred, Ed en Jet) zich tussen de beide Peters hadden genesteld.
PeterS dus 5 punten en PeterD 1 punt, wat maakt dat ze beide met aftrek(20) en zonder aftrek(39) van de slechtste resultaten,
een gelijk aantal wedstrijdpunten hadden verzameld.
Het gewicht was doorslaggevend en daarmee had PeterD (41kg) het voordeel over PeterS (15kg).
Tot de laatste wedstrijd een spannende strijd en voor PeterS duurde deze competitie precies 1 wedstrijd te lang.
Ed Rolfes wist, mede door het goede resultaat in deze laatste wedstrijd, beslag te leggen op 3de plek
waarmee hij Jacques Slats naar plek 4 verwees.
Winnaars gefeliciteerd en volgend jaar een nieuwe competitie met nieuw kansen.