Veel enthousiasme tijdens vrijwilligersavond

Vrijdag, 19 januari 2024

Op woensdag 17 januari organiseerden we een speciale avond voor alle leden die graag iets voor onze mooie vereniging willen betekenen of dat al doen. Het was een gezellige avond met goede resultaten.

Om half 8 verzamelden twintig geïnteresseerde leden zich in het gebouw van de Warmondse IJs- en Skeelerclub te Warmond. Door ziekte, werk en andere verplichtingen kon een aantal leden, dat via de ledenenquête heeft aangegeven iets voor de vereniging te willen betekenen, niet aanwezig zijn. Wij nemen binnenkort weer telefonisch contact met hen op.

Na een warm welkom nam voorzitster Caroline Doesburg de aanwezigen mee in de ambitieuze beleidsdoelstellingen en het veelzijdige jaarplan 2024 van de vereniging. Welke activiteiten en acties staan er dit jaar op het programma en hoeveel (extra) vrijwilligers zijn daarvoor nodig? Naast Caroline vertelde erelid Peter Duijnhoven daar meer over.

Na de inspirerende presentatie was het tijd voor interactie: via speeddates kennis met elkaar te maken! Met behulp van een leuke vragenlijst leerden de huidige en nieuwe vrijwilligers elkaar (beter) kennen en stelden zij elkaar aan de groep voor. Zo kwamen we meer te weten over wat een ieder bezighoudt, hoe zijn/haar leven er zonder sportvissen uit zou zien (veel minder leuk!) en wat hij/zij wil doen om H.S.V. 'De Leede' nog mooier en beter te maken.

De tekst gaat verder onder de foto's!

Op het programma stond ook een quiz met vragen over 23 jaar jeugdafdeling. De fanatieke koppels probeerden zo snel mogelijk het juiste antwoord te geven om veel punten te scoren. Sommige vragen waren best lastig en de vragen uit de uitspraken top 3 hilarisch:
  1. Welk jeugdlid zei ooit “Hé pa, die dode vis leeft nog!”
  2. Wiens broertje vroeg tijdens een clinic lokvoer maken: "Waarom zeven, het kan toch ook acht zijn?"
  3. Wie vroeg tijdens een jeugdcursus karper: "Meneer Wowijs, waarom zijn er eigenlijk karpers?"

Het laatste deel van de vrijwilligersavond stond in het teken van brainstormsessies over het vissen voor en door de jeugd, water- en visstandbeheer en activiteiten voor doelgroepen. Onder het genot van een hapje en drankje discussieerden de leden over de knelpunten, mogelijkheden en aandachtspunten. Met de mooie uitkomsten van deze sessies gaan de vrijwilligers dit jaar aan de slag, waarover later meer.

Als stimulans voor het invullen van de ledenenquête zijn maar liefst tien prijzenpakketten, bestaande uit een speciale drinkfles van H.S.V. 'De Leede' en een set loodvervangers naar keuze, beschikbaar gesteld. Aan het einde van de vrijwilligersavond zijn deze prijzen verloot en uitgereikt aan de winnaars die aanwezig waren. Met de andere prijswinnaars maken we binnenkort een afspraak om het prijzenpakket te overhandigen.

De resultaten van de gezellige vrijwilligersavond op een rijtje:
  • 12 leden willen graag VIScoach worden om de jeugd op een verantwoorde manier te leren vissen;
  • 4 leden kijken ernaar uit om bewoners van zorginstellingen een leuk Samen VISsen uitje te bezorgen;
  • 1 oud-jeugdlid is geïnteresseerd in een bestuursfunctie.

Wil jij ook als vrijwilliger een steentje bijdragen aan de activiteiten van Hengelsportvereniging 'De Leede'? Stuur dan een e-mail met je contactgegevens naar info@hsvdeleede.nl. Twee dagdelen per jaar helpen is al voldoende want vele handen maken licht werk. Het is leuk en dankbaar werk!

Jonge en oudere generaties leren elkaar kennen tijdens de speeddates. Meer foto's op de Facebookpagina